مطالب زیبا

جالب و مفید

مطالب زیبا

جالب و مفید

برج خنک کننده

برای خرید برج خنک کننده باید فاکتور های مهمی را در نظر بگیرید.نوع مواد اولیه تهیه شده در ساخت و همچنین مساحت فضا ، و دمای مورد نیاز شما از قبیل فاکتور هایی هستند که در خرید برج خنک کننده مورد نیاز هستند و باید به دقت بررسی گردند.

جهت قیمت گذاری و تعیین برآورد هزینه ساخت یک برج خنک کننده ، میبایست عوامل بسیار مهمی در نظر گرفته شوند که مهم ترین آنها به شرح ذیل می باشند.

نوع مواد اولیه که بر اساس نیاز و بودجه ها تعیین می گردد.

تعداد نیروی کار لازم جهت پیاده سازی پروژه.

مدت زمان پیاده سازی و تولید تجهیزات و نصب آن

این 3 فاکتور مهم ترین عوامل هستند که باید جهت تهیه یک برج خنک کننده باید آنها را در نظر بگیریم.

خرید برج خنک کننده

جهت خرید تجهیزات برج خنک کننده و نصب و راه اندازی آن میبایست نوع تکنولوژی ساخته شده متناسب با محیط انتخاب گردد.این امر باعث می شود هزینه ها معقول تر به نظر برسند و در ازای هزینه ای که صورت می گیرد پاسخ منطقی دریافت شود.صرف هزینه زیاد و تهیه یک سیستم بسیار قوی ممکن است برای مشتری کاربردی نباشد و احتیاج به سیستمی پر قدرت نداشته باشد و در مقابل کارشناسی نادرست و تولید برج خنک کننده نامتناسب نیز باعث می شود تا نیاز های مشتری بر آورده نشوند.

به عنوان مثال ممکن است جهت جابجایی هوا و انتقال دما نیاز به استفاده از فن های گران قیمت نباشد و با توجه به محیط مورد نظر استفاده از فن های معمولی نیز پاسخگوی نیاز مشتری باشد.همین امر باعث میشود تا برج خنک کننده به درستی کارشناسی نشود.

از سوی دیگر نباید قیمت را فدای راندمان و کیفیت کرد و در مواردی که نیاز به استفاده از تجهیزات با کیفیت تر و دارای قدرت بیشتر می باشد باید طبق محاسبات دقیق همه تجهیزات تهیه و نصب گردند تا در نهایت سیستم تهویه مناسبی تولید گردد.در تولید برج خنک کننده نیاز به استفاده همزمان از دانش ، مهارت و تجربه می باشد.

در این قسمت قصد داریم تا مهم ترین عوامل در قیمت برج خنک کننده را برای شما بیان کنیم.در ادامه با نوین تهویه همراه باشید.

اجزای به کار رفته در یک برج خنک کننده تاثیر بسزایی در قیمت برج خنک کننده دارند.به عنوان مثال نوع فن بکار رفته در دستگاه ، پکینگ ها و قطره گیر ها و نوع حوضچه ها با توجه به مدل دستگاه و نوع ساخت متفاوت می باشند که عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت برج خنک کن می باشند.

نوع ساخت بدنه سیستم نیز می تواند تفاوت بسیاری را در قیمت آن ایجاد کند.هنگام تولید برج خنک کننده تمامی این موارد باید بطور دقیق کارشناسی گردند.به عنوان مثال استفاده از ورق گالوانیزه و یا فایبر گلاس هزینه های تولید را در طیف و بازه ی متفاوتی قرار می دهد.

قیمت برج خنک کننده

هر برج خنک کننده جهت عمل خنک سازی نیاز به میزان مشخصی انرژی الکتریکی و منابعی مانند آب نیاز دارد و به عنوان مثال انواع مرطوب همراه با کشش مکانیکی دارای مصرف انرژی بالایی بوده و هزینه های انرژی مصرفی زیادی به مشتری تحمیل می کند.از این رو در انتخاب این نوع باید در نظر گرفت تا آیا این هزینه ها در قبال راندمان و نیاز به صرفه است ؟در مبحث خرید برج خنک کننده در نظر داشته باشید تا قیمت را فدای کیفیت و راندمان نکنید تا از هزینه های دوباره و صرف زمان مجدد جلوگیری شود.

 در این بخش قصد داریم تا اطلاعات مهمی در زمینه تولید برج خنک کننده در اختیار شما قرار دهیم.در ادامه با نوین تهویه صنعتهمراه باشید.

فرایند تولید برج خنک کننده بسیار پیچیده می باشد و نیاز به دقت بالایی دارد.چنانچه در حین تولید ظرافت کار در نظر گرفته نشود و همچنین چنانچه نکات مهم و کلیدی ساخت برج خنک کننده در نظر گرفته نشود می تواند آسیب های جدی را به یک خط تولید تحمیل کند.

مباحث مهم در تولید برج خنک کننده

مساله ی مهمی که میبایست در طراحی و تولید هر واحد صنعتی در نظر گرفته شود،نحوه خنک سازی دستگاه های خط و همچنین نوع انتقال دمای آنها به محیط بیرون توسط تاسیسات مخصوص می باشد.زیرا اگر به دلیل فشار کار دستگاه دمای آن و سایر تجهیزات صنعتی از حد مجاز بیشتر شده و میتواند در عملکرد واحد صنعتی مشکلات عدیده ای بوجود بیاورد.

تولید برج خنک کننده

تاریخچه تولید برج خنک کننده به حدود 100 سال پیش باز می گردد و از آن روزگاران تاکنون همواره برج خنک کننده در حال بهینه سازی و پیشرفت بوده است و همیشه سعی سازندگان بر این بوده است تا قدرت خنک کنندگی را افزایش و میزان انرژی مصرفی را کاهش دهند.از نظر جنس بدنه می توان برج خنک کننده را در سه دسته بندی کلی قرار داد: برج های بتنی،برج های گالوانیزه و برج های فایبر گلاس.همچنین انواع برج خنک کننده بر اساس نوع کارکردشان با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم جغرافیایی  به انواع برج های مرطوب برج های خشک و برج های مرطوب و خشک تقسیم بندی می شوند.نوین تهویه صنعت مجری تولید انواع برج خنک کننده به همراه تضمین خدمات پس از فروش.

نوین تهویه صنعت با کادری مجرب ارائه دهنده انواع تعمیرات برج خنک کننده با بهترین قیمت و ضمانت خدمات پس از فروش.

تعمیرات برج خنک کننده نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و نیاز است تا تجارب بالایی در این زمینه وجود داشته باشد.اغلب دستکاری دستگاه توسط افراد نا متخصص باعث می شود ضمن وارد کردن آسیب های جدی تر به خود برج خنک کننده،به دلیل عدم توانایی برج در خنک سازی تجهیزات آسیب های جدی به خط تولید وارد و در نتیجه به تعلیق یک واحد صنعتی منجر گردد.

از این رو با توجه به حساسیت بالای فرایند کار یک واحد صنعتی،نیاز است تا برج خنک کن همواره در شرایط ایده آل خود باشد و بتواند با حداکثر توان تجهیزات را خنک کند.

تعمیرات برج خنک کننده و طراحی برج خنک کننده

بدلیل تولیدگرما توسط تجهیزات خط تولید بیشتر دستگاه ها توسط آب خنک می شوند و آب گرم شده توسط تاسیسات و پمپ های مخصوص به یک برج خنک کننده انتقال داده می شود تا آب خنک شده و دوباره جهت کاهش دمای تجهیزات به خط تولید پمپاژ شود.از این رو چنانچه برج نتواند نیاز شما را فراهم کند و یا آسیب دیده باشد نیاز به بررسی و یا تعمیرات برج خنک کننده خواهید داشت و این جایی است که می بایست کار را به متخصص آن بسپارید.

طراحی برج خنک کننده نیاز به استفاده همزمان از دانش،مهارت و تجربه دارد که در نهایت بتوانمتناسب با نیاز های بوجود آمده محصولی تهیه گردد که ضمن برطرف کردن نیاز ها ، آسایش خاطر را نیز به همراه داشته باشد.مراحل کار برج خنک کننده و طراحی آن در ادامه بیان شده اند.با نوین تهویه صنعت همراه باشید.

در یک نگاه طرز کارکرد برج خنک کننده در یک سیستم تهویه مطبوع(air condition) را میتوان بدین صورت بیان کرد که آب خنک وارد یک چیلر تعبیه شده در حال کار می شود و گرمای آن توسط چیلر گرفته میشود.آب گرمی که توسط تجهیزات هر واحد صنعتی بوجود آمده است توسط پمپ به برج خنک کننده منتقل می شود و در ای مرحله آب گرم، خنک می شود و دوباره به چیلر مربوطه بازگشت می خورد و این چرخه ی خنک کنندگی همواره ادامه دارد.

طراحی برج خنک کننده
آب گرم تولید شده توسط تجهیزات خط تولید و … در برج خنک کننده توسط صورت پاشش از بالای برج خنک کننده به پائین آن خنک می شود.به این صورت که قسمتی از آب گرم شده در این روش تبخیر می شود و گرمای آن گرفته و به محیط خارج انتقال پیدا می کند.در کنار این مکانیسم و عملکرد ساده ی یک سیستم خنک کن، طراحی برج خنک کننده پیچیدگی های تکنولوژی زیادی را بدنبال دارد تا بتواند با اشغال فضای کم و حداقل هدر رفت آب که مایع خنک کننده اصلی است ،سعی در ایجاد بیشترین ظرفیت انتقال گرمایی بهمراه صدای کم در اثر کارکرد سیستم خنک کن و همچنین عدم ارتعاش و لرزش و انتقال آب خنک شده به داخل ساختمان یک واحد صنعتی در کنار مصرف برق کم و بهینه شده، عمر بالای تاسیسات و تجهیات خنک کن بهمراه کارکرد مطمئن و طولانی، و نگهداری بسیار آسان و راحت تجهیزات خنک کننده و لوازم مصرفی آن را با خود بهمراه داشته باشد.در طراحی برج خنک کننده برای جذب کردن گرمایی که آب گرم در زمان عبور از تجهیزات صنعتی دریافت کرده، آب را از مبدل های حرارتی و کانال های خنک کننده یا برج های خنک کن عبور داده میشود و پس از خنک شدن مجددا به جهت خنک کردن تجهیزات استفاده می شود.

در این قسمت قصد داریم انواع برج خنک کن را به همراه جزئیات و نحوه کار هر کدام برای شما بیان کنیم.نوین تهویه صنعت مجری نصب و راه اندازی انواع برج خنک کن.بطور کلی برج خنک کننده به 3 نوع خشک،مرطوب و ترکیبی خشک و مرطوب تقسیم می شود.استفاده از هر کدام از تجهیزات و متعلقات آنها بسته به نوع محل و بافت جغرافیایی آن دارد.در تعیین نوع نیز باید نوع واحد صنعتی میزان خنک کنندگی مورد نیاز و همچنین نوع تجهیزات و برخی فاکتور های دیگر را در نظر گرفت.عمل خنک سازی در انواع برج خنک کنن توسط ایجاد تماس بین سطح هوا و آب صورت می گیرد و پس از خنک سازی آب،مجددا به چرخه تجهیزات برگردانده می شود تا دستگاه ها خنک شوند.

برج خنک کننده مرطوب

در برج خنک کننده مرطوب،نقش اصلی جهت خنک کنندگی را آب انجام می دهد و در واقع این عمل با ایجاد سطح تماس بین آب و هوای داخل برج باعث می شود که دمای آب گرم شده به هوا منتقل شود و نتیجتا آب خنک شده از بالای برج و با عبور از مسیر لوله کشی مشخص و تعیین شده به حوضچه ای در پایین برج خواهد ریخت.انواع برج خنک کن

در این نوع هوای گرم شده بخار گردیده و از سطح بالای برج و از محل خروجی آن،خارج می شود.در انواع برج خنک کن مرطوب،میبایست به یک نکته مهم توجه داشت و آن این است که بدلیل اینکه در این مدل پراکندگی و پاشش آب به اطراف زیاد می باشد باید دقت داشت که محل قرار گیری برج خنک کننده در واحد صنعتی طوری جانمایی گردد که آب پخش شده باعث آسیب رسیدن به سایر تجهیزات صنعتی نشود.دیگر نکته مهم این است که میبایست توجه داشت بدلیل تبخیر بالای آبی که در این مدل صورت می گیرد و بدلیل مصرف بالای آب از این متد فقط باید در محیط هایی که دسترسی به آب فراوان وجود داشته باشد استفاده شود.

برج خنک کننده خشک

در این متد مکانیزم طراحی را تغییرات زیادی داشته و عمل تبخیر آب که به منظور خنک سازی صورت می گیرد کمتر است و در نتیجه آب کمتر برای خنکسازی احتیاج میباشد.در این مدل آب،از لوله های دارای پره مخصوص عبور میکند و در میان این پره ها هوای سرد را وارد میشود و توسط این تکنیک،آب سرد شده درون لوله های پره دار عبور خواهد کرد.انواع برج خنک کن خشک بواقع جهت جابجایی هوا از دو روش و مکانیکی و طبیعی استفاده می کنند.در روش کشش طبیعی جریان هوا بدلیل عدم وجود فن مصرف انرژی الکتریکی کمتر خواهد بود،ولی در مدل کشش مکانیکی از یک فن مخصوص جهت جابجایی هوا استفاده می گردد و این امر به نوبه خود اتلاف انرژی الکتریکی را به همراه دارد.

برج خنک کننده خشک و مرطوب

هر یک از مدل های بیان شده در بالا دارای معایب بزرگی هستند که همین امر منجر به طراحی انواع برج خنک کن به روش خشک و مرطوب کرده است.در واقع تلفیقی از دو روش بالا بوده که تا حد ممکن سعی بر حذف معایب هر دو روش و افزودن مزایای آنها در این مدل می باشد.در برج های مرطوب به دلیل پراکندگی آب و تبخیر بالا مصرف آب بیش از حد بوده و از میزان استاندارد بالا تر می باشد.در مدل خشک هم در موقع گرم شدن هوای محیط مشکلات زیادی را بروی کارکرد نیروگاه ایجاد می کند.در انواع برج خنک کنخشک و مرطوب سیستم دارای دو مسیر هوای موازی و دو مسیر آب سری بوده و عمل خنک سازی در مرحله خشک و مرطوب صورت می گیرد. قسمت بالایی برج به صورت خشک بوده قسمت پایینی هم به صورت مرطوب عمل می کند. برای کاهش اتلاف آب ابتدا عمل خنک سازی در حالت خشک صورت می گیرد و در مرحله دوم به صورت حالت مرطوب عمل خنک سازی نهایی انجام می شود.حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که از میان انواع برج خنک کن از چه مدلی برای واحدهای صنعتی خود استفاده نمایید.

برج خنک کننده فایبر گلاس نوعی برج خنک کننده با راندمان بالا می باشد و عمر این محصول با توجه به متریال استفاده شده در آن بسیار بالاتر می باشد.استفاده از فلز در ساخت برج خنک کننده بدلیل احتمال زنگ زدگی و پوسیدگی باعث می شود که معضل مهمی برای واحد های صنعتی بوجود بیاید و باز سازی و تعمیرات برج خنک کننده نیازمند صرف زمان و هزینه و اتلاف راندمان آن واحد صنعتی می شود.
برج خنک کننده گالوانیزه و سایر انواع دیگر برج های خنک کننده فلزی،بدلیل استفاده از فلز در تولید بدنه برج،پس از مدتی دچار زنگ زدگی و خوردگی شده و این امر بزرگترین معضلی است که یک تولیدی صنعتی ممکن است با آن روبرو گردد.ولی چنانچه در ساخت برج بجای استفاده از فلزات،از فایبر گلاس استفاده شود نه تنها خطر زنگ زدگی وجود نخواهد داشت،بلکه طول عمر بالاتر و هزینه های نگه داری نیز تا حدود بسیاری کاسته می شود.
یک برج خنک کننده فایبر گلاس تحمل نیروی بیشتری نسبت به سایر فلزات دارد و این یک مزیت مهم به شمار می رود.اگر بخواهیم بطور دقیقتر بررسی کنیم در این نوع برج ها به ازای هر متر مربع حدود 150 کیلوگرم فشار را می توان اعمال کرد و این به نسبت مدل های معمول بسیار بالاتر است که نشاندهنده ی استحکام و کیفیت بالاتر فایبر گلاس می باشد.

برج خنک کننده فایبر گلاسبرج خنک کننده فایبر گلاس و راندمان بالا

با استفاده از فایبر گلاس در ساخت برج های خنک کننده،بدلیل جنس آن می توانید بدنه برج را به صورت کاملا آیرو دینامیک طراحی کنید و همین امر می تواند در عمل خنک سازی تا 30% بهتر از حالت عادی عمل کند.
وجود بدنه آیرو دینامیک بدلیل انتخاب الکترو موتور کوچکتر سبب می شود تا در نهایت انرژی الکتریکی کمتری مصرف شود.چنانچه ازبرج خنک کننده فایبرگلاس استفاده کنید،هنگامیکه نیاز به حمل و نقل و جایجایی باشد خواهید دید که وزن تمام شده برج خنک کننده فایبر گلاس نسبت به مدلهای مشابه داری بدنه فلزی تا یک پنجم کاهش می یابد و براحتی می توان این دستگاه ها را از حالت مونتاژ در آورده و در محل جدید مجددا نصب و راه اندازی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.